Tuesday, October 4, 2011

Nasi Magloobah


 Alhamdulillah menjadik jugak nasi magloobah aku nih hehehehehe...actually rempah n beras nih aku kirim pada officemate aku yang ke jordan baru2 nih...tak dapat pegi kirim pun ok la kan... aku memang tak penah makan nasi nih so cara2 buat nih pun byk survey dari internet. Selalunya kalau di jordan tuh diorg masak ngan kambing, disebabkan aku tak makan kambing so aku gantikan ngan ayam SEDAPPPP aku tahu pasal rempah ni pun dari kawan2 gak yang kata di jordan rempah ni memang glemer lahhhh...
 Magloobah nih maksudnya terbalikkan...so bila dah siap nasi nih kita akan terbalikkan mcm wat telur bungkus gitu...so memang kena ada bekas like talam ker so mudah sket nak terbalikkan, tapi disebabkan aku takde talam so pinggan yg agak besar nih pun layan jerrr la but terabur sket la huhuhuhu



aku pairkan nasi ni ngan tomato ala2 salsa gitu heheheh

Panjang tul beras nih

nyum nyum sedappp oooo dalam nih ada ayam, kentang, terung terpulang la nak letak apa pun..


Clicks Here


4 comments:

Mimi Cooks said...

This looks great! i love the color of the rice and the way you flipped the pot...looks really appealing. Thanks for sharing your pictures and recipe.

Shima911 said...

thanks to u too, because of u i can cooked the nice magloobah...

eija_sweetmama said...

giless panjang beras magloobah ni..
tgk gmbr pun sedap..
compom la makan pun sedap..

Shima911 said...

mau tak panjang jordan mari....dap dap dap bdan pun naik ngan jayanyerrr

JoM Kawan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kliks saya taw!!