Thursday, February 24, 2011

Homemade Chocolate Lollipop

Akhirnya menjadi jugak projek aku nak wat coklat nih...sonang aje nak wat nyerrr cuma kena minat sket yerr info-info pasal coklat ni banyak aku dapat dari youtube, my pren Puan Capa n beberapa blog lain n dengan hasil bantuan dari kawan aku lagi sorang nih ratna maka terhasil lah My Lolipop Yepee!!


Bahan-Bahan:
1.Compound Chocolate aku guna brand Beryl's
2.Mould pelbagai bentuk
3.Lollipop Stick
4.Piping Bag
5.Sudu



Cara-caranya:

Cairkan coklat guna cara double boil but make sure masa proses ni dilakukan jangan ada walau setitik air pun terkena ye kalau tak tak menjadi yerr itu pantangnyerr okehhh...pastu bila coklat tu dah cair masukkan dalam mould...kalau nak letak inti oreo ker kacang kerr boleh ajerrr senang kan...pastu masukkan dalam peti ais bahagian bawah selama 15 minit then keluarkan dari mould dah siapp!!!





Coklat yang dah siap dicairkan
Coklat yang digunakan
Dah siap-Princess Theme
Ni aku ada letak edible image-Minnie Mouse Theme







Cuba tau jangan tak cuba kalau nak oder pun boleh hikhikhikhik rajin kerrr???? oppss!!

3 comments:

Anonymous said...

good job bebeh2 semua

eija_sweetmama said...

menarik n yummy2..
lepas ni bole bizness la..
jgn lupe kalau kwn2 order kasi harga kawan2..hehe

Shima911 said...

puan capa:credit to you capa thankss a lot..

kak siti: no hal baekkk punya price

JoM Kawan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kliks saya taw!!